Toolkit communicatiemiddelen

Deze toolkit bestaat uit de communicatiemiddelen die de 35 arbeidsmarktregio's kunnen gebruiken om hun regionale evenementen tijdens de WerkWeek te communiceren. U vindt hier onder meer tips voor het organiseren van de ontmoeting tussen werkgevers en jongeren en voor het bereiken en activeren van jongeren, een briefsjabloon en e-mailhandtekening, banners en posters en een link naar de logo's van de WerkWeek. Maak hier vooral gebruik van, zodat we kunnen laten zien wat we met zijn allen in de afgelopen jaren voor de aanpak van de jeugdwerkloosheid hebben gedaan.

Tips voor het organiseren van de ontmoeting tussen werkgevers en werkzoekenden

Kennismakingsbijeenkomsten zoals matchingsevenementen voor werkgevers en jongeren, kunnen bijdragen aan het overbruggen negatieve beeldvorming. Essentieel daarbij is dat werkzoekende en werkgever elkaar leren kennen voordat de selectie plaatsvindt. Hierdoor vindt de selectie niet op basis van beeldvorming over de groep plaats, maar op basis van de kennis van de persoon.

Lees en download de tips voor het organiseren van de ontmoeting tussen werkgevers en werkzoekenden zodat deze bijdraagt aan het overbruggen van negatieve beeldvorming.

Maak de Match met... Het Mix & Matchspel!

Team Aanpak Jeugdwerkloosheid wil de regio's helpen kennismakingsbijeenkomsten te organiseren die ook helpen bij het overbruggen van negatieve beeldvorming. Daarom hebben we een spel ontwikkeld: Het Mix & Matchspel. Het Mix & Matchspel is een ijsbreker en kan gebruikt worden bij de start van een kennismakingsbijeenkomst. Het brengt jongeren en werkgevers in een gelijkwaardige positite, waarbij persoonlijke informatie wordt gedeeld en draagt dus bij aan een effectieve kennismaking. Het spel is op verzoek gestuurd naar de regio's die inzetten tijdens de WerkWeek en daarna. Het spel op dit moment niet meer leverbaar.

Bij het spel hoort een uitleg en instructie.

Tips voor het bereiken en activeren van jongeren

Gemeenten en UWV, maar ook scholen en jongerenorganisaties willen schoolgaande jongeren beter ondersteunen bij het maken van een bewustere studiekeuze en werkzoekende jongeren effectiever ondersteunen op weg naar werk. Zij ontwikkelen voor dit doel programma’s, projecten en trajecten en organiseren kennismakingsbijeenkomsten en matchingsevenementen. Het is evenwel lastig, zo geven zij aan, om de jongeren te bereiken en ze zover te krijgen dat ze meedoen. 

Wat werkt?

In opdracht van Team Aanpak Jeugdwerkloosheid heeft IZI Solutions aan deskundigen op het gebied van jongerenmarketing, onderzoekers en jongerenorganisaties gevraagd ‘wat werkt?’ als het gaat om het bereiken en activeren van schoolgaande en werkzoekende jongeren.

Download de Tips voor het bereiken en activeren van jongeren

Klik op het rode kruis in de rechterbovenhoek om de handtekening te downloaden.

E-mailhandtekening

Bijgaande e-mailhandtekening kunnen de regio's naar eigen inzicht en wens voorafgaand en tijdens de werkweek te gebruiken in e-mails over de evenementen tijdens de WerkWeek.

Instructie voor gebruik in Outlook:

- Dowload de afbeelding naar de eigen computer
- Maak een nieuw e-mailbericht
- Ga naar invoegen/handtekening, klik 'Handtekeningen'.
- Je komt in het scherm waar je een nieuwe handtekening kunt aanmaken: klik op 'Nieuw'
- Vul de persoonlijke gegevens in, eventueel met een link naar https://www.aanpakjeugdwerkloosheid.nl/werkweek
- Voeg de afbeelding van de e-mailhandtekening n
- Klik 'ok'

Banners WerkWeek

De banners op deze pagina (links en onder deze tekst) kunt u downloaden en plaatsen op uw eigen website of doorsturen naar partners met het verzoek om deze te plaatsen op hun site.  De banner kan doorlinken naar de informatie over de WerkWeek: www.aanpakjeugdwerkloosheid.nl/werkweek.

Delen via Social Media:

Via het rode kruisje rechts in de hoek kunt u de banner downloaden, maar ook eenvoudig delen via Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ en Pinterest.

Verschillende formaten

De banner is er in 2 formaten: 160x600 en 300x100. Liever een ander formaat? Laat het ons weten via het contactformulier.

Posters Maak de Match

Om meer aandacht te generen voor de WerkWeek en de evenementen die tijdens de WerkWeek plaatsvinden, zijn er 2 posters beschikbaar. Er is een algemene poster met de tekst Maak de Match en er is een speciale poster die de regio's zelf op eenvoudige wijze kunnen aanvullen met de gewenste informatie.

Download de algemene poster (pdf).

Download digitaal invulbare poster (pdf).